Dus jij dacht dat je nooit meer ijs kon eten als vegan? Haha, had je dat even mis! Deze roomijsjes zijn niet alleen vegan, ze zijn ook nog eens superhealthy.

Zo kun je dus ijs eten zonder schuldgevoel, zonder dat je ervan aankomt terwijl je alle voordelen ervaart van het fruit.

En overbodig om te zeggen: dit roomijs is niet alleen lekker in de zomer maar kan op elk moment van het jaar!

Recept afdrukken

Zelfgemaakt Roomijs met Rood Fruit

Bereidingstijd 10 minuten
Totale tijd 11 minuten
Porties 6 ijsjes
Gang Snack
Bijzonderheden Veganistisch

Ingrediënten

  • 250 gram bosvruchten, vers of bevroren werkt allebei
  • 200 ml soja yoghurt
  • 2 eetlepels agavesiroop

Instructies

  • Pureer alle ingrediënten met een staafmixer en verdeel het mengsel over de ijsbakjes. Laat het een nacht in de vriezer staan en voila, geniet van je zelfgemaakte roomijsjes!

Over Maik Süter

Ik at een halve kilo vlees per dag en werkte in een slagerij, maar sinds eind 2012 ga ik als vegetariër door het leven (en sinds 2015 als veganist). Sindsdien heb ik tonnen energie, ben ik 7 kilo afgevallen en draag ik bij aan een betere wereld. Nu probeer ik andere mensen te inspireren om ook deze lifestyle te leven.

4 reacties voeg reactie toe

  1. Kan het geen kwaad als je bevroren fruit gebruikt? Tijdens het klaarmaken ontdooit alles een beetje en dan opnieuw in de diepvries… Ziet er wel heerlijk uit!

  2. Ik probeer soja te mijden. Zou een andere plantaardige yoghurt ook gebruikt kunnen worden (bijv. amandel- of kokosyoghurt)?

    • Ja hoor, dat kan prima. Je kunt zelf de plantaardige yoghurt weglaten als je wilt of kokosmelk gebruiken.

Laat Een Reactie Achter

Beoordeel recept