Wat? Mieren op een blok hout? Zoiets ja. Dit is een ideaal gezond tussendoortje voor hongerige kindertjes (ouders vinden het trouwens ook lekker).

Dit recept hebben we van de moeder van Jessica, die begin jaren tachtig als leidster op een kinderdagverblijf in Canada werkte. Vandaar de Engelse naam.

Het leuke is dat je er talloze variaties mee kunt maken.

Dit is een van de 125+ recepten uit ons nieuwe boek Vegan Familie. Interesse? Klik hier om het boek te bestellen.

Recept afdrukken

Ants on a Log

Bereidingstijd 5 minuten
Totale tijd 5 minuten
Gang Borrelhapje, Snack, Tussendoortje
Bijzonderheden Glutenvrij, Olievrij, Sojavrij, Suikervrij

Ingrediënten

  • 4 stengels bleekselderij
  • 8 eetlepels pindakaas
  • 2 eetlepels rozijnen

Instructies

  • Was de bleekselderij goed en snijd in stukken van 4 cm.
  • Vul de holtes van de stengels met de pindakaas en leg daar de rozijnen op, als mieren die over een boomstam lopen.
  • De variaties op deze klassieke Noord-Amerikaanse snack zijn eindeloos. Vervang de pindakaas bijvoorbeeld voor een andere notenpasta of hummus, of de rozijnen door cranberry's, stukjes chocolade of kleine stukjes fruit en groenten.

Over Jessica Süter

Ik ben de vrouw van Maik en samen gaan we sinds 2015 als vegan door het leven. Inmiddels ben ik moeder en is de vegan lifestyle helemaal geïntegreerd in ons gezin. Nieuwe recepten maken en bedenken vind ik geweldig om te doen.

6 reacties voeg reactie toe

  1. Mooie bos gladiolen! Wat raad je me aan om te eten nu mijn ijzer veel te laag is, 5,8 en het moet boven 7 zijn. Ik doe mijn best, misschien hebben jullie een veganistisch goed idee. Overigens ben ik geen veganist, wel een vegetarier.

    • Veel groene bladgroente eten! Drink elke dag een goede groene smoothie die je volstopt met (het liefste) donkergroene bladgroente.
      Je kunt ook voor een korte periode een ijzer supplement nemen om je ijzergehalte op te krikken en daarna overgaan op dagelijkse smoothies.

      • Ik gebruik vaak wakame. Doe ik eerst in kleine stukjes breken. Daarna 3 tot 5 keer goed spoelen. Daarna 5 minuten weken in een bakje water en daarna nog een paar minuten meekoken met de groenten of met de vegan of vegetarische groentensoep. Daar zit ook veel ijzer in. Wakame is overal goed voor. Zit ook jodium in dus is ook goed om een traag werkende schildklier sneller te laten werken.

  2. 5 sterren
    De bleekselderij stukjes blancheer ik even voordat ik ze vul met lekkers, ik haal ook de ‘draden’ weg, zo vinden mijn kinderen ze nog lekkerder

Laat Een Reactie Achter

Beoordeel recept